Společnost Apple byla nucena odstranit tvrzení, že její nové funkce v rámci Apple Intelligence jsou „dostupné nyní“. K úpravě přistoupila po šetření americké Národní reklamní divize (NAD), která spadá pod nezávislou organizaci BBB National Programs a dohlíží na pravdivost reklamy ve Spojených státech.
NAD ve své tiskové zprávě uvedla, že text „available now“ (tedy „dostupné nyní“) mohl spotřebitele mylně informovat, že všechny uvedené funkce jsou okamžitě k dispozici. Apple toto tvrzení sice odmítl, ale rozhodl se doporučení NAD přesto vyhovět. „Přestože nesouhlasíme s názorem NAD, že by šlo o zavádějící informace, vážíme si možnosti spolupráce a jejich doporučení budeme respektovat,“ uvedla společnost Apple ve svém oficiálním prohlášení. Text se na stránce Apple Intelligence objevil krátce po vydání systému iOS 18.1 dne 28. října. Problém ale spočíval v tom, že některé klíčové funkce – například Genmoji, Image Playground, integrace ChatGPT do Siri či prioritní notifikace – se objevily až v pozdějších aktualizacích (iOS 18.2 až 18.4).
A personalizované funkce Siri, které Apple rovněž inzeroval, byly dokonce odloženy až na následující rok. Apple sice původní označení doplnil hvězdičkou s poznámkou pod čarou, která uváděla, že některé funkce dorazí až „v průběhu následujícího roku“, podle NAD to ale nebylo dostatečně jasné. Odstranění textu „available now“ následně proběhlo 31. března, jak potvrdil archiv Wayback Machine. NAD ve svém závěru uvedla, že po provedených úpravách jsou reklamní tvrzení Apple nyní v pořádku.