Apple si v 1. čtvrtletí 2025 upevnil svou pozici největšího světového výrobce tabletů, když podle nové zprávy agentury Canalys zaznamenal meziroční nárůst prodeje o 14 %.
V prvním čtvrtletí bylo celosvětově prodáno 36,8 milionu tabletů, což je meziroční růst o 8,5 %. Apple prodal 13,7 milionu iPadů, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 12,1 milionu kusů. Díky tomu se jeho podíl na trhu zvýšil z 35,5 % na 37,3 %. Zatímco Apple zaznamenal růst, na trhu sílí konkurence z Číny – značky jako Xiaomi, Huawei a HONOR si připsaly podstatné zisky: Xiaomi zaznamenal nárůst o 56,1 % a prodal 3,1 milionu tabletů, čímž poprvé předstihl společnost Lenovo. Tyto značky bodují především v nižších cenových segmentech a vsázejí na širokou nabídku zařízení s provázaným softwarem a cenovou dostupností. Přestože tlak konkurence sílí, Apple díky prémiové pozici, inovacím a loajalitě uživatelů zůstává v čele. A pokud budou iPady pokračovat v rychlém tempu inovací jako letos, konkurence to nebude mít snadné.