S příchodem iOS 26 dostane aplikace Peněženka několik novinek – a jedna z nich potěší úplně každého. Apple totiž přidává přepínač pro vypnutí reklamních notifikací, které se letos v létě staly velmi kontroverzním tématem.
Konec nežádoucí reklamy
Peněženka je pro mnoho uživatelů iPhonu klíčová aplikace. Máme v ní platební karty pro Apple Pay, jízdenky, letenky, vstupenky, doklady či průkazy. Apple chce, aby jednoho dne plně nahradila klasickou fyzickou peněženku. Právě proto vyvolala v červnu negativní ohlas situace, kdy Apple poslal uživatelům přes aplikaci nevyžádanou notifikaci s nabídkou vstupenek na film F1. Sociální sítě okamžitě zaplavily stížnosti a posměšné memy – například i s nápadem, že by podobná reklama mohla přijít i do skutečné peněženky. Doteď existovala jen jediná možnost – úplně vypnout veškeré notifikace z aplikace Peněženka, což ale pro většinu lidí nebylo řešení, protože přicházeli o důležitá upozornění na platby či letenky.
Nový přepínač v iOS 26
Apple si kritiku vzal k srdci. V iOS 26 se v nastavení notifikací pro aplikaci Peněženka objevuje nová volba Nabídky a propagace. Ve výchozím stavu je zapnutá, ale uživatelé ji mohou jedním klepnutím vypnout. Jakmile tak učiníte, žádná reklamní upozornění už nedostanete.
Mělo by to být automaticky vypnuté?
Otázkou zůstává, zda Apple měl tuto funkci vůbec zavádět jako zapnutou od začátku. Pro velmi důležitou aplikaci, kterou denně používají stovky milionů lidí, se reklamní notifikace zdají být spíše krokem zpět. Dobrou zprávou ale je, že od iOS 26 už bude mít každý uživatel možnost rozhodnout se, zda reklamu v digitální peněžence chce, nebo ne.