iFixit zveřejnil své tradiční rozebrání iPhonu 17 Pro, ve které se zaměřil na nové komponenty, především na chladicí systém s evaporační komorou a přepracovanou konstrukci baterie.
iPhone 17 Pro dostal nový čip A19 Pro, u kterého Apple využívá nový chladící systém. Ten přenáší teplo z čipu přes speciální komoru do hliníkového rámu telefonu.
- Test s termokamerou: iPhone 16 Pro Max se při zátěži zahříval na 37,8 °C a začínal se zasekávat. iPhone 17 Pro Max zůstal na 34,8 °C a k omezení výkonu nedošlo.
- Chladicí komora funguje díky mřížkové struktuře mezi dvěma deskami – voda u čipu se odpaří, pára kondenzuje na opačné straně a kapalina se vrací zpět.
Baterie v novém zásobníku
Další zásadní změna se týká baterie:
- Baterie je nyní umístěna v kovovém zásobníku, který je přišroubován k hliníkovému rámu pomocí šroubů Torx Plus.
- Pokud Apple začne prodávat baterie přímo v tomto zásobníku, výměna bude jednodušší – bez lepidla.
- Kovové pouzdro baterii zároveň chrání a zvyšuje bezpečnost.
Odolnost a poškození
iFixit provedl i test odolnosti hliníkového rámu:
- Nejvíce náchylná k poškrábání je plošina fotoaparátu.
- Profesor David Niebuhr z Cal Poly vysvětlil, že se jedná o jev zvaný „spalling“ – ostrá hrana neumožňuje, aby se anodizovaná vrstva dobře přichytila, takže barva se snáze odře například při kontaktu s klíči.
Opravitelnost a komplikace
iPhone 17 Pro je podle iFixitu méně opravitelné zařízení než loňský iPhone 16 Pro:
- Většinu oprav lze provádět pouze přes displej, nikoliv i ze zadní strany.
- Výměna baterie, kamery nebo USB-C portu vyžaduje odstranění displeje.
- USB-C port je navíc zajištěn 22 šrouby, což je podle iFixitu zdlouhavé.
Na druhou stranu je pozitivní, že Apple od prvního dne zpřístupňuje oficiální návody k opravám a při návrhu se snažil na servis myslet. Výsledkem je 7/10 bodů v iFixit hodnocení opravitelnosti, což je o něco méně než u iPhonu Air, ale stále relativně vysoké skóre.