Apple v iOS 26 vylepšil filtrování zpráv, které vám umožní snadněji třídit nevyžádané SMS a rozlišovat spam od zpráv od neznámých kontaktů. Zde je návod, jak tyto nové možnosti nastavit a využívat.



1. Zapněte filtrování zpráv

Než začnete filtrovat zprávy od neznámých odesílatelů:

  1. Otevřete aplikaci Zprávy na iPhonu.
  2. Klepněte na ikonu filtru (tři vodorovné čáry) v pravém horním rohu.
  3. Zvolte Spravovat filtrování, což vás přesune přímo do nastavení Zpráv.
  4. Přepněte Neznámí odesílatelé do polohy zapnuto.

Po aktivaci se v menu filtru zobrazí sekce Neznámí odesílatelé, kam se budou automaticky přesouvat zprávy od kontaktů, které nemáte uložené.

2. Konfigurace dalších možností filtrování

V nastavení filtru naleznete i další užitečné možnosti:

  • Povolit oznámení – určete, zda chcete dostávat upozornění na některé zprávy od neznámých kontaktů, například ověřovací kódy.
  • Filtr textových zpráv – pokud je dostupný (záleží na regionu a operátorovi), umožní rozdělit zprávy do kategorií Transakce a Reklamy.
  • Filtrovat spam – zapnuto automaticky, přesouvá podezřelé spamové zprávy do samostatné složky.

3. Kontrola zpráv od neznámých odesílatelů

Po aktivaci filtrování:

  1. Zprávy od neznámých kontaktů se přesunou do sekce Neznámí odesílatelé.
  2. Počet nových zpráv se zobrazí v závorce u sekce Neznámí odesílatelé, ale nebudete rušeni upozorněními.
  3. Chcete-li zprávu od odesílatele označit jako známou, otevřete konverzaci a klepněte na Označit jako známý.
  4. Alternativně můžete číslo uložit, aby se další zprávy zobrazovaly normálně.

4. Obnova zpráv označených jako spam
  • Spamové zprávy se automaticky přesouvají do složky Spam.
  • Pokud byla zpráva omylem označena jako spam, otevřete ji a klepněte na Není spam – zpráva se vrátí do hlavního seznamu Zpráv a budoucí zprávy od tohoto odesílatele už nebudou filtrovány.
  • Pokud filtrování spamu nefunguje dle očekávání, můžete jej v nastavení Zpráv vypnout.