Apple v iOS 26 vylepšil filtrování zpráv, které vám umožní snadněji třídit nevyžádané SMS a rozlišovat spam od zpráv od neznámých kontaktů. Zde je návod, jak tyto nové možnosti nastavit a využívat.
1. Zapněte filtrování zpráv
Než začnete filtrovat zprávy od neznámých odesílatelů:
- Otevřete aplikaci Zprávy na iPhonu.
- Klepněte na ikonu filtru (tři vodorovné čáry) v pravém horním rohu.
- Zvolte Spravovat filtrování, což vás přesune přímo do nastavení Zpráv.
- Přepněte Neznámí odesílatelé do polohy zapnuto.
Po aktivaci se v menu filtru zobrazí sekce Neznámí odesílatelé, kam se budou automaticky přesouvat zprávy od kontaktů, které nemáte uložené.
2. Konfigurace dalších možností filtrování
V nastavení filtru naleznete i další užitečné možnosti:
- Povolit oznámení – určete, zda chcete dostávat upozornění na některé zprávy od neznámých kontaktů, například ověřovací kódy.
- Filtr textových zpráv – pokud je dostupný (záleží na regionu a operátorovi), umožní rozdělit zprávy do kategorií Transakce a Reklamy.
- Filtrovat spam – zapnuto automaticky, přesouvá podezřelé spamové zprávy do samostatné složky.
3. Kontrola zpráv od neznámých odesílatelů
Po aktivaci filtrování:
- Zprávy od neznámých kontaktů se přesunou do sekce Neznámí odesílatelé.
- Počet nových zpráv se zobrazí v závorce u sekce Neznámí odesílatelé, ale nebudete rušeni upozorněními.
- Chcete-li zprávu od odesílatele označit jako známou, otevřete konverzaci a klepněte na Označit jako známý.
- Alternativně můžete číslo uložit, aby se další zprávy zobrazovaly normálně.
4. Obnova zpráv označených jako spam
- Spamové zprávy se automaticky přesouvají do složky Spam.
- Pokud byla zpráva omylem označena jako spam, otevřete ji a klepněte na Není spam – zpráva se vrátí do hlavního seznamu Zpráv a budoucí zprávy od tohoto odesílatele už nebudou filtrovány.
- Pokud filtrování spamu nefunguje dle očekávání, můžete jej v nastavení Zpráv vypnout.