Pokud váš Mac narazí na problém, který mu brání v běžném spuštění, macOS Tahoe spustí nový nástroj Asistent obnovení, který může problém identifikovat a pokusit se jej vyřešit, uvádí nový dokument podpory Applu.



Jak Asistent obnovení funguje

  • Pokud Mac při startu zaznamená určité problémy, může se automaticky restartovat a otevřít nástroj Asistent obnovení.
  • Stačí kliknout na „Pokračovat“ a postupovat podle pokynů na obrazovce.

Po dokončení procesu průvodce oznámí:

  1. Mac byl úspěšně obnoven
  2. Mac nelze obnovit
  3. Nebyl nalezen žádný známý problém

Pro dokončení klikněte na „Restartovat Mac“.

  • Pokud Mac nastartuje úspěšně, můžete být vyzváni k obnovení dat z iCloudu.
  • Pokud Mac nenastartuje, znamená to, že problém nelze tímto nástrojem vyřešit a je potřeba pokračovat dalšími kroky pro řešení potíží.

Další informace

Apple již dříve přinesl obdobnou funkci i do iOS 26 a iPadOS 26, kde pomáhá uživatelům iPhonů a iPadů řešit problémy se spuštěním, a tento týden vydal dokument podpory s podrobnostmi o tom, jak nástroj funguje na těchto zařízeních.