Pokud váš Mac narazí na problém, který mu brání v běžném spuštění, macOS Tahoe spustí nový nástroj Asistent obnovení, který může problém identifikovat a pokusit se jej vyřešit, uvádí nový dokument podpory Applu.
Jak Asistent obnovení funguje
- Pokud Mac při startu zaznamená určité problémy, může se automaticky restartovat a otevřít nástroj Asistent obnovení.
- Stačí kliknout na „Pokračovat“ a postupovat podle pokynů na obrazovce.
Po dokončení procesu průvodce oznámí:
- Mac byl úspěšně obnoven
- Mac nelze obnovit
- Nebyl nalezen žádný známý problém
Pro dokončení klikněte na „Restartovat Mac“.
- Pokud Mac nastartuje úspěšně, můžete být vyzváni k obnovení dat z iCloudu.
- Pokud Mac nenastartuje, znamená to, že problém nelze tímto nástrojem vyřešit a je potřeba pokračovat dalšími kroky pro řešení potíží.
Další informace
Apple již dříve přinesl obdobnou funkci i do iOS 26 a iPadOS 26, kde pomáhá uživatelům iPhonů a iPadů řešit problémy se spuštěním, a tento týden vydal dokument podpory s podrobnostmi o tom, jak nástroj funguje na těchto zařízeních.