Od vydání systému iOS 26 si někteří uživatelé stěžují, že nemohou používat iMessage se svým telefonním číslem. Apple nyní problém oficiálně potvrdil a na svém webu zveřejnil nový dokument podpory, který popisuje příčinu chyby i postup, jak ji vyřešit.
Podle Applu může po aktualizaci na iOS 26 dojít k tomu, že iMessage nelze aktivovat s vaším telefonním číslem, pokud máte v iPhonu neaktivní SIM kartu se stejným číslem jako aktivní SIM. Uživatelé mohou zaznamenat například:
- zprávy iMessage se neodesílají a zobrazí se hláška „Nedoručeno“,
- všechny zprávy se posílají pouze jako SMS nebo RCS (zelené bubliny),
- zprávy se odesílají z e-mailové adresy místo telefonního čísla,
- stejné číslo se může zobrazovat dvakrát v Nastavení > Aplikace > Zprávy > Odesílání a přijímání.
Jak problém vyřešit podle Applu
Apple uvádí, že potíže způsobuje aktivní eSIM se stejným číslem, jaké má i fyzická SIM nebo jiná eSIM v zařízení. Postup opravy je následující:
- Otevřete Nastavení a klepněte na Mobilní data.
- Pokud vidíte dvě SIM se stejným číslem, najděte tu, která už není aktivní.
-
Pokud jde o fyzickou SIM, vyjměte ji z iPhonu.
-
Pokud jde o neaktivní eSIM, klepněte na Smazat eSIM.
-
- Poté se vraťte do Nastavení > Aplikace > Zprávy > Odesílání a přijímání.
- Klepněte na své telefonní číslo, abyste znovu aktivovali iMessage.
Tento postup by měl problém s iMessage po aktualizaci na iOS 26 odstranit.