Od vydání systému iOS 26 si někteří uživatelé stěžují, že nemohou používat iMessage se svým telefonním číslem. Apple nyní problém oficiálně potvrdil a na svém webu zveřejnil nový dokument podpory, který popisuje příčinu chyby i postup, jak ji vyřešit.



Podle Applu může po aktualizaci na iOS 26 dojít k tomu, že iMessage nelze aktivovat s vaším telefonním číslem, pokud máte v iPhonu neaktivní SIM kartu se stejným číslem jako aktivní SIM. Uživatelé mohou zaznamenat například:

  • zprávy iMessage se neodesílají a zobrazí se hláška „Nedoručeno“,
  • všechny zprávy se posílají pouze jako SMS nebo RCS (zelené bubliny),
  • zprávy se odesílají z e-mailové adresy místo telefonního čísla,
  • stejné číslo se může zobrazovat dvakrát v Nastavení > Aplikace > Zprávy > Odesílání a přijímání.

Jak problém vyřešit podle Applu

Apple uvádí, že potíže způsobuje aktivní eSIM se stejným číslem, jaké má i fyzická SIM nebo jiná eSIM v zařízení. Postup opravy je následující:

  1. Otevřete Nastavení a klepněte na Mobilní data.
  2. Pokud vidíte dvě SIM se stejným číslem, najděte tu, která už není aktivní.
    • Pokud jde o fyzickou SIM, vyjměte ji z iPhonu.

    • Pokud jde o neaktivní eSIM, klepněte na Smazat eSIM.

  3. Poté se vraťte do Nastavení > Aplikace > Zprávy > Odesílání a přijímání.
  4. Klepněte na své telefonní číslo, abyste znovu aktivovali iMessage.

Tento postup by měl problém s iMessage po aktualizaci na iOS 26 odstranit.