Podle nové zprávy Corporate Europe Observatory utratil Apple v roce 2025 více peněz na lobbing u evropských úředníků než kdykoliv předtím, přibližně 7 milionů eur (8,2 milionu USD) ročně.



Apple je identifikován jako jeden z deseti největších lobbistů v technologickém sektoru v Evropě. Top 10 firem dohromady utratilo 49 milionů eur za lobbying z celkových 151 milionů eur zaznamenaných v EU Transparency Register 2025. Pro srovnání: Apple utrácel mezi 3,5 a 3,75 miliony eur ročně v roce 2021, což znamená téměř dvojnásobek během čtyř let. Zpráva uvádí, že nárůst souvisí s probíhajícími regulacemi EU zaměřenými na velké americké technologické firmy.

Apple se zúčastnil 29 formálních schůzek s představiteli Evropské komise mezi lednem a červnem 2025. Pro srovnání: Amazon 43 schůzek, Microsoft 36, Google 35 a Meta 27. Nejčastějším tématem byla umělá inteligence (AI) – z 146 zaznamenaných schůzek se 58 týkalo AI. Mezi další témata patřila datová centra a cloudovou infrastrukturu (23), Digital Services Act (17), Digital Markets Act (16) a Digital Fairness Act (16).