Společnost Samsung rozšiřuje zobrazování reklam na další nečekané místo – displeje  chytrých lednic Family Hub. Od 3. listopadu začne v USA postupně spouštět nový widget, který bude na obrazovkách lednic zobrazovat propagační obsah a reklamy, když je zařízení nečinné.



Samsung již v září potvrdil pro magazín Fortune, že testuje pilotní program pro „vybrané uživatele“, kterým chce nabízet „promo akce a  reklamy“. Nyní přichází oficiální nasazení – týká se zejména modelů Family Hub z roku 2024, které obdrží softwarovou aktualizaci s novým widgetem. Ten bude reklamy zobrazovat společně s informacemi o počasí, událostech z kalendáře nebo novinkami. Přestože jde o zařízení z prémiového segmentu, uživatelé budou nyní vystaveni reklamám přímo na displeji lednice. Samsung umožní reklamy vypnout prostřednictvím nastavení, ovšem tím se deaktivují všechny widgety na úvodní obrazovce. Uživatelé mohou jednotlivé reklamy také ručně odstranit – ty se během aktuální kampaně znovu nezobrazí.

Reklamy nejdříve jen od Samsungu

Zpočátku se budou zobrazovat pouze reklamy na produkty Samsungu, ale podle informací webu The Verge firma plánuje zobrazovat i reklamy od třetích stran. Samsung zároveň uvádí, že reklamy se nebudou zobrazovat v případě, že je aktivní režim s uměleckými či hudebními motivy.

Kritika uživatelů

Zákazníci, kteří si lednici zakoupili v minulosti, jsou z této změny překvapeni – zařízení dosud reklamy neobsahovala. Kritika směřuje především na skutečnost, že zobrazování reklam bude výchozí nastavení, a mnoho uživatelů o možnosti vypnutí nemusí vůbec vědět.

Apple sleduje podobnou strategii

Ačkoliv Apple lednice nevyrábí, i on postupně rozšiřuje zobrazování reklam ve svých službách. Podle posledních zpráv se mají reklamy objevit v aplikaci Mapy již v příštím roce, a to přímo ve výsledcích vyhledávání.