Společnost Meta oznámila zásadní změnu ve své zásadě ochrany soukromí, která vstoupí v platnost 16. prosince 2025. Pokud využíváte některou z jejích AI funkcí v aplikacích jako Facebook, Instagram či WhatsApp – veškerá vaše interakce s AI bude nově využívána k personalizaci obsahu a reklam.
AI data = cílená reklama
Meta ve svém prohlášení uvedla, že více než miliarda uživatelů měsíčně používá Meta AI. Firma chce z těchto interakcí těžit nejen ke zlepšování samotných služeb, ale také k tomu, aby mohla zobrazovat reklamy „šité na míru“ ještě přesněji než dosud. To znamená, že pokud si například na WhatsAppu vyzkoušíte konverzaci s Meta AI, tato data se mohou projevit v reklamách, které se vám zobrazí na Instagramu či Facebooku.
Citlivé údaje zůstanou soukromé
Meta zároveň dodává, že některá témata z AI konverzací nebudou využívána pro reklamu – konkrétně se jedná o náboženské názory, politické přesvědčení, sexuální orientaci, zdraví, rasový nebo etnický původ, filozofické přesvědčení či členství v odborech.
Žádné nastavení pro vypnutí
Pokud vás to znepokojuje, je tu jedno velké „ale“ – nelze se odhlásit. Jediným způsobem, jak zabránit využívání vašich AI konverzací pro reklamu, je přestat používat Meta AI.