Apple zveřejnil studii vypracovanou společností Analysis Group, která zkoumá, jak se změnily ceny aplikací v App Storu po zavedení snížených poplatků v rámci evropského nařízení Digital Markets Act (DMA).
Výsledky podle Applu jasně ukazují, že regulace nepřinesla nižší ceny pro spotřebitele, jak EU původně slibovala. Podle dat z 41 milionů transakcí ve více než 21 000 aplikacích se v 91 % případů ceny nezměnily, přestože vývojářům klesly poplatky o průměrně 10 procentních bodů. Někteří vývojáři dokonce ceny zvýšili. Studie rovněž zjistila, že pět největších vývojářů v EU ceny svých aplikací vůbec neupravilo a místo toho si ponechali dodatečné příjmy. Celkově vývojáři po změně ušetřili asi 20,1 milionu eur na poplatcích, přičemž 86 % těchto úspor šlo vývojářům mimo EU. Když už někdo ceny snížil, šlo v průměru pouze o 2,5 %, a podle Applu tento efekt nesouvisel s DMA – podobný trend totiž pozoroval už při spuštění programu App Store Small Business Program. Apple proto tvrdí, že DMA ve skutečnosti nepřináší spotřebitelům žádné reálné výhody, zato přináší méně soukromí, nižší úroveň zabezpečení a složitější uživatelskou zkušenost.















