Odvolací soud USA rozhodl, že Apple má právo vybírat „rozumnou“ provizi z nákupů digitálního obsahu, které jsou uskutečněny prostřednictvím externích odkazů v aplikacích pro iOS.
Jde o významný zvrat v dlouhotrvajícím soudním sporu mezi společnostmi Apple a Epic Games, který v posledních měsících výrazně ovlivnil fungování App Store. Od dubna musí Apple povolit vývojářům umístit do aplikací odkazy na nákupy mimo App Store – například na vlastní web. Spotify tak může uživatele přímo informovat o slevách nebo levnějších variantách předplatného mimo App Store. Apple však nemohl vybírat žádnou provizi za nákupy provedené přes tyto odkazy, což odvolací soud nyní změnil. Soud dnes uvedl, že Apple má právo získat provizi pokrývající nezbytné náklady a kompenzaci za použití jeho duševního vlastnictví. Apple ale zatím vybírat poplatky nemůže – případ se vrací k okresnímu soudu, který má výši provize určit.
Co dalšího se mění?
Odvolací soud také upravil některé části původního nařízení:
• Provize za odkazy
Apple je bude moci vybírat – musí však být přiměřené.
• Design odkazů
- Apple může omezit vývojáře, aby externí odkazy nebyly odlišnější než tlačítka Apple.
- Vývojáři ale musí mít možnost použít minimálně stejné písmo, velikosti a umístění, jaké používá Apple.
• Jazyk u odkazů
Apple může zakázat text, který by porušoval jeho běžné obsahové standardy.
• Programová omezení
Apple může omezit použití externích odkazů u vývojářů zapojených do programů jako VPP nebo NPP, protože v původním nařízení nebyl výslovně zakázán.















