Spotify uvažuje o reorganizaci hudebních alb a to konkrétně od Universal Music Group, kde budou dostupná alba pouze pro předplatitele služby Spotify. Nové singly budou i nadále volně k dispozici, ale exkluzivitu budou mít předplatitelé v podobě prvních dvou týdnů od vydání alba.



Rozhodně toto řešení donutí některé nové uživatele k předplatnému, které může vycházet na 50,- Kč, když využijete s přáteli virutální „rodinný“ balíček.

O exkluzivitě hudebních alb od Warner Music Group a Sony Music Entertainment si budou rozhodovat sami umělci a exkluzivitu to přidá i samotnému umělci, který může propagovat něco, co nemá hned jen tak každý. Spotify tedy jde cestou exkluzivního materiálu, podobně to nastolilo i Apple Music. Tento krok je pozoruhodnou změnou Spotify, ale rozhodně odlišuje tyto velké streamovací služby od těch menších, které nemají takovou sílu publika, aby si mohli něco takového vůbec dovolit.

Apple Music po 3 měsících využívání zdarma vyžaduje po uživatelích předplatné, navíc pokud chcete mít balíček „rodina“, tak se veškeré náklady spojené např. i s nákupem aplikací v App Storu strhávají z jedné hlavní kart. Takže to není pouze nezávazné přidání e-mailových adresy jako u Spotify.

Zdroj: 9to5mac.com