ŠKODA AUTO uvádí další aplikaci s využitím rozšířené reality z dílny BRAINZ VR, tentokrát k příležitosti oslavy třetího vítězství modelu ŠKODA FABIA R5 ve světovém šampionátu WRC2. Právě s ním totiž dostanou uživatelé možnost nejen závodit po jimi sestavených trasách, ale také jej umístit dle libosti do reálného prostředí a dokonce i nahlédnout do jeho interiéru.
Před samotným závodem si uživatel pomocí bloků sestaví vlastní trasu. Na základě jejich počtu a vzdálenosti je pak nastaven čas, který je potřeba zdolat, aby uživatel získal medaili a postupně si tak zpřístupnil další. Všech 13 bloků tratě bylo inspirováno reálnými krajinami, ve kterých se světové závody konají – ať už například Finskem s kamenitými cestami obklopenými jehličnany nebo Portugalskem a jeho větrnými elektrárnami. “U každého bloku jsem se snažil najít klíčové elementy tratě. U některých to jsou skoky na lesních cestách, někdy to je průjezd úzkou zatáčkou nebo řekou. Tyhle základní esence všech tratí jsem pak zabalil do polygonů,” vysvětluje 3D designér Petr Kollarčík.
K tvorbě aplikace byla využita nová technologie ARKit, která umožňuje tvorbu pokročilých aplikací s rozšířenou realitou pro zařízení od firmy Apple. “Herní engine Unity3D navíc zprostředkovává pokročilou 3D grafiku a dobře simuluje fyzikální vlastnosti automobilu. Ve verzi pro zařízení Android pak plánujeme použít knihovnu ARCore,” dodává vývojář Ondřej Pultera.
Samotné závody však nejsou jedinou doménou aplikace. Věrné vydání 3D modelu automobilu lze umístit kamkoliv, ať už na kancelářský stůl v modelovém či například na parkovišti v reálném měřítku. Uživatelům je navíc zpřístupněn i celý vnitřek automobilu, díky čemuž se může každý naplno vžít do role závodního jezdce a porovnat rozdíly vybavení oproti klasickému osobnímu automobilu.