Po několika letech stížností od uživatelů včera společnost Apple oficiálně uznala problémy s designem Butterfly klávesnice na modelech MacBook a MacBook Pro, které začaly od začátku roku 2015.
Společnost uvedla nový opravný program, který nabízí bezplatnou opravu chybných klávesnic MacBooku. Dále uvedla, že vrací peníze, které v minulosti zákazníci zaplatili za podobné opravy. Ve svém prohlášení na webu 9to5Mac Apple uvedl, že jeho servisní program pokrývá malé procento klávesnic, které jsou vystaveny problémům, včetně nefungujících klávesách a další.
„Dnes jsme pro zákazníky spustili program opravných služeb, který pokrývá malé procento klávesnic v některých modelech MacBook a MacBook Pro, které mohou vykazovat jedno nebo více z následujících chování: písmena nebo znaky, které se neočekávaně opakují nebo se neobjeví, když jsou stisknuty nebo klávesy, které „lepí“ nebo nereagují správně.“
Důležitá věc, kterou je třeba poznamenat, je, že i když Apple tvrdí, že problém ovlivňuje malé procento klávesnic, mohlo by to ovlivnit i velký počet lidí. Samozřejmě, reakce Apple také přichází až poté, co byl zasažen spoustou soudních sporů týkajících se tohoto problému.
Apple říká, že ve většině případů budou opravy klávesnice dokončeny nahrazením jednoho nebo více kláves nebo celé klávesnice. To znamená, že spotřebitelé budou mít vadnou klávesnici nahrazenou stejným typem. Pro Apple se to může stát velmi nákladným servisním programem. Pokud bude pokračovat v nahrazování chybných klávesnic těmi stejnými, mohlo by být nutné několikrát vyměnit klávesnici pro stejného spotřebitele.