Evropský parlament schválil směrnici, která nařizuje audiovizuálním platformám, nabízet do roku 2020 nejméně 30 procent obsahu vyrobeném v EU. Směrnice se týká YouTube, Netflixu a nebo třeba sociální sítě Facebook.
Provozovatelé si budo rovněž muset od roku 2020 dát pozor na reklamy podněcující k násilí a nenávisti. Rovněž se pravidlo týká i nezdravého jídla a nápojů, to má zase chránit děti. Co se týče reklam na tabákové výrobky, elektronické cigarety nebo alkohol, tak to má jít úplně mimo reklamní kampaně u poskytovatelů.
V poledne Parlament hlasuje o nových pravidlech pro audiovizuální média. Mají mj. lépe chránit dětské diváky před problematickým obsahem. Další info → https://t.co/EsiKB9mzyu pic.twitter.com/WA2TZZYY32
— Evropský parlament (@Europarl_CS) 2. října 2018