Dnes jsem si nechal vyměnit fyzickou SIM kartu za eSIM. Jak se to dělá, jak vše nastavit, v kterých zařízeních ano a ve kterých od Applu ne? Co se stane, když vyměníte telefon nebo půjde do servisu? Pokusil jsem se odpovědět na dotazy, které celý den dostávám.
eSIM v ČR pro Apple
Už jsem o tom psal 1000x, natočil video a stejně se na to pořád někdo ptá. Takže ještě jednou: eSIM si můžeme užít v iPadech Pro, iPhonu XR, iPhonu XS, iPhonu XS Max a NEMŮŽEME v Apple Watch. Hodinky vyžadují kromě podpory samotné eSIM ještě podporu duálního čísla SIM/eSIM a to naši operátoři zatím nemají!
Podpora eSIM vyžaduje iOS 12.1 a součinnost operátora. Od 1. 11. 2018 ji nabízí T Mobile. Ostatní operátoři zatím ne.
V praxi musíte zajít na prodejnu (snad se to časem změní), tam si vyzvednete obálku s QR kodem obsahujícím odkaz na eSIM profil a pracovník v databázi spojí vaše číslo s eSIM Profilem. telefon či tablet se prakticky okamžitě připojí k síti.
T Mobile umožňuje přenos čísla se SIM na eSIM i zpět z eSIM na SIM. První jmenovaný mi udělali na počkání a zdarma. Bohužel eSIM profil je vázán na konkrétní zařízení a nejde přenést na jiné. Každá změna zařízení vyžaduje nový profil. V jednom zařízení může být víc profilů, ale pouze jeden aktivní.
Podle podpory T Mobile v Apple zařízeních profil zůstane i po smazání zařízení. Pokud tedy zařízení někomu budete předávat/prodávat, musíte nejdřív odebrat profil, pak teprve smazat zařízení. To jsem zatím nezkoušel.