Tento týden společnost Strategy Analytics zveřejnila svou nejnovější zprávu o prodeji tabletů, která podrobně popisuje podíl na trhu všech světových výrobců. Podle odhadů je prodej iPadu i nadále silný.
Podíl na trhu vzrostl ve 3. čtvrtletí 2019 ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 4%, tj. o 10,1 milionu zásilek. Celkový prodej tabletů klesl o 4%, přičemž pouze Apple, Amazon a Lenovo zaznamenaly zvýšený prodej. V září společnost Apple vydala nový levnější iPad, který má 10,2palcový displej a podporu Smart Keyboard. Ačkoli tento iPad nepochybně pomohl, Strategy Analytics poznamenává, že celkové tržby v tomto čtvrtletí vzrostly o 8%, jak bylo uvedeno ve čtvrtletních finančních výdělcích společnosti. To je pravděpodobně způsobeno díky prodeji dražších iPadů. Dalším největším výrobcem byl Amazon s 5,3 miliony zásilek. Celkovem se prodalo 38 milionů tabletů, což je pokles o 4%.