Podle nejnovější zprávy společnosti Sensor Tower zákazníci v USA utratili v roce 2019 3,6 miliardy dolarů za aplikace umístěné v žebříčku „100 nejoblíbenější placené aplikace“, což představuje nárůst o 16 procent z 3,1 miliardy dolarů v roce 2018.



Díky prémiové službě byla aplikace YouTube v USA ‌nejoblíbenější placenou aplikací, hned za ní se umístila aplikace Tinder. Na Google Play v USA v roce 2019 uživatelé utratili více než 1,1 miliardy dolarů za aplikace umístěné v žebříčku 100 nejoblíbenějších placených aplikací, což představuje meziroční nárůst o 42 procent. Společnost Apple začala motivovat vývojáře k tomu, aby své aplikace prodávali za opakující se poplatek místo jednorázových nákladů, když v roce 2016 provedla změny v zásadách předplatného‌. Apple si obvykle bere 30 procent výnosů z aplikací, ale pokud uživatel odebírá aplikaci déle než rok, Apple poté provizi srazí na 15 procent.