Vzhledem k tomu, že společnost Apple postupně uzavírá mnoho svých amerických obchodů s tím, jak rostou případy koronaviru, The Wall Street Journal prozkoumal strategie a kritéria společnosti Apple při rozhodování o tom, kdy a kde uzavřít obchody.



Jak poznamenal analytik Gene Munster ve videu, díky velkým rezervám společnosti Apple a online obchodech dostupných všude ve světě, může být Apple rychlejší, než mnoho jiných společností. Společnost Apple sdílela s The Wall Street Journal několik konkrétních podrobností o tom, co rozhoduje při uzavírání Apple Store:

  • Počet případů v zemi
  • Počet nově pozitivně testovaných
  • Využití nemocnice a JIP
  • Asymptomatické testování
  • Další faktory

Apple říká, že nejvíce používá veřejně dostupná data, ale pokud tato data nejsou k dispozici vyžádá si je. Apple uzavřel všechny Apple Store mimo Velkou Čínu v polovině března a v polovině května začal znovu otevírat většinu svých amerických obchodů. Jen o měsíc později však začal znovu uzavírat mnoho obchodů a téměř polovina amerických obchodů je v současné době uzavřena.