Více za méně peněz, zní to strašně, ale to je to, co spotřebitelé, tedy zákazníci chtějí. Apple si samozřejmě dělá svoje vlastní průzkumy o trhu, ten poslední průzkum vypovídá o poklesu zájmu spotřebitelů na konci 3. čtvrtletí 2013, může za to hlavně vysoká cena a velikost displeje. Za tento pokles může převážně konkurence vyrábějící levné smartphony, začínající na částce kolem 2-3 tisíc korun.
Podle průzkumu spotřebitelé chtějí telefony za méně než 300 dolarů (v přepočtu cca 6.000 korun). To je hlavní nevýhoda iPhonu, Apple pojmenoval ve své prezentaci tento slide „Zákazníci chtějí to, co nemáme.“ Apple má tedy na výběr, buď snížit cenu iPhonu na částku 300 dolarů, nebo představit smartphone s větší uhlopříčkou a vyšším výkonem jako má konkurence, nehledě na to, že iOS systém tak velký výkon nepotřebuje, protože je plynulejší než konkurenční systém Android na vyšším výkonu.