Příchodem nové aktualizace iOS 14.5, iPadOS 14.5 a tvOS 14.5 bude Apple vyžadovat, aby aplikace dostaly povolení uživatele ke sledování jejich aktivity pro účely cílené reklamy, jako součást opatření na ochranu soukromí známého jako Transparentnost sledování aplikací.
Před prosazováním transparentnosti sledování aplikací se generální ředitel společnosti Apple Tim Cook zúčastnil rozhovoru pro Toronto Star zaměřeného na ochranu osobních údajů. Nejsme proti digitální reklamě. Myslím si, že digitální reklamě se bude dařit v každé situaci, protože stále více času se tráví online, méně a méně se utrácí za lineární televizi. Když byl dotázán na některé významné společnosti, jako je Procter & Gamble, které se údajně snaží najít způsoby, jak obejít transparentnost sledování aplikací, Cook uvedl, že jakékoli vrácení změny je pravděpodobné, protože společnosti již nebudou moci sledovat uživatele, aniž by o tom věděli. Cook uvedl, že transparentnost sledování aplikací bude spuštěna „za několik týdnů“, ale není jasné, kdy se rozhovor konal.