Devět průmyslových sdružení zastupujících společnosti, jako je Facebook a vydavatel Axel Springer, dnes podle Financial Times podal u německého regulátora hospodářské soutěže stížnost na protimonopolní zákony ohledně požadavku na transparentnost sledování aplikací od společnosti Apple.



Ve stížnosti průmyslových sdružení údajně předpověděla 60% pokles příjmů z reklamy pro vývojáře aplikací. Apple říká, že tento požadavek na transparentnost sledování aplikací je navržen tak, aby poskytoval uživatelům kontrolu a transparentnost, pokud jde o jejich osobní údaje, a dříve nastíněné alternativy měření reklam zachovávající ochranu soukromí. SKAdNetwork například umožňuje inzerentům vědět, kolikrát byla aplikace nainstalována poté, co byly zobrazeny její reklamy, aniž by byla sdílena data uživatele nebo zařízení. Stejně tak soukromé měření kliknutí umožňuje inzerentům měřit dopad reklam. Od dnešního dne musí být všechny aplikace pro iPhone a iPad odeslané do App Store vytvořeny pomocí Xcode 12 a sady iOS 14 SDK nebo novější a musí splňovat požadavek transparentnosti sledování aplikací, aby bylo možné shromažďovat oprávnění ke sledování uživatelů.