Apple je dlouhodobě jednou z nejdominantnějších výrobců smartphonů, pokud jde o věrnost uživatelů značce. Nová data od analytiků Consumer Intelligence Research Partners ukazují, že fanoušci zůstávají Applu věrní, přičemž 90 % kupujících zůstává u Apple.



Údaje ukazují, že Apple za poslední tři roky představoval 43 % prodeje smartphonů v USA, ve srovnání se Samsungem 31 % a LG 9 %. Pokud jde o loajalitu, údaje CIRP ukazují, že míra loajality – tedy procento zákazníků, kteří si koupili znovu iPhone – se drží stabilně na 90 %. Loajalita k zařízením Android není tak vysoká. Věrnost značce pomáhá vysvětlit trendy v celkových podílech. Přechod na jinou značku v rámci operačního systému Android je snazší než přepínání mezi Androidem a iOS a loajalita ke každému operačnímu systému zůstává v posledních několika letech na zhruba 90 %. I tak má z Androidu nejvyšší loajalitu Samsung, přičemž přibližně dvě třetiny kupujících předtím vlastnily jiný Samsung.