Podle Kinshuka Jeratha, profesora obchodu v marketingové divizi na Columbia Business School, je nepravděpodobné, že by Apple zaznamenal významný finanční přínos z reklam od zavedení funkce transparentnost sledování aplikací v loňském roce.
Ve zprávě Jerath uvedl, že tvrzení, že miliardy dolarů za reklamu přesunuté ze společností jako Meta do Apple kvůli zavedení transparentnosti sledování aplikací jsou pouhé spekulace a chybí k tomu důkazy.
Jerath uvedl tři důvody pro svůj názor:
- Obchod společnosti Apple je malou součástí celkového trhu s mobilní reklamou
- Růst v oblasti reklam předcházel zavedení transparentnosti sledování aplikací a je pravděpodobně částečně způsoben jinými faktory, jako je pokračující celkový růst mobilních reklam a reklam vyzývajících k instalaci aplikací a expanze podnikání s reklamami.
- Apple poskytuje během procesu nastavení iOS výzvu, která uživatelům umožňuje vypnout personalizované reklamy na jejich zařízení
V říjnu 2021 deník Financial Times uvedl, že transparentnost sledování aplikací vedla k nečekanému zisku z reklam společnosti Apple. Zpráva tvrdila, že podíl Applu na reklamním trhu se během šesti měsíců po představení této funkce ztrojnásobil. Apple uvedl, že tato funkce byla navržena tak, aby chránila uživatele a ne zvýhodňovala společnost.