Ministerstvo spravedlnosti Spojených států amerických a Federální obchodní komise dnes podaly žalobu na Adobe za udělení skrytého poplatku uživatelům, kteří chtějí zrušit své předplatné.
Adobe je obviňován z toho, že nutí předplatitele procházet složitým a náročným procesem zrušení, jehož cílem je odradit je od zrušení předplatného, které již nechtěli. Společnost Adobe nabízí své produkty Creative Cloud na základě předplatného s poplatky, které se platí měsíčně. Měsíční platba naznačuje, že je možné předplatné kdykoli zrušit, ale takto to ve skutečnosti nefunguje. Zákazníci, kteří se zaregistrují pro bezplatnou zkušební verzi se poté přihlásí k výchozímu předplatnému Creative Cloud, což je ve skutečnosti roční smlouva. Zrušení roční smlouvy vyžaduje, aby zákazníci zaplatili jednorázovou částku, a to navzdory skutečnosti, že služba v daném měsíci končí.
Adobe umožňuje zákazníkům přihlásit se k měsíčnímu předplatnému, ale za vyšší cenu než je roční, která se platí měsíčně, a rozdíl není vždy novým nebo stávajícím zákazníkům jasný. Stížnost tvrdí, že společnost Adobe léta těžila z tohoto skrytého poplatku, uváděla spotřebitele v omyl ohledně skutečných nákladů na předplatné a použila na ně poplatek, když se jej pokusili zrušit. Stížnost tvrdí, že společnost Adobe spotřebitelům neposkytla jednoduchý mechanismus pro zrušení jejich opakujících se online předplatných. Žaloba požaduje odškodnění pro spotřebitele spolu s peněžními občanskoprávními sankcemi a trvalým soudním příkazem, který by zabránil Adobe nadále používat skryté poplatky.