Podle několika zpráv Netflix testuje novou vyhledávací funkci založenou na technologii OpenAI, jejímž cílem je zlepšit způsob, jakým uživatelé objevují obsah na streamovací službě.



Nová vyhledávací funkce založená na umělé inteligenci umožní předplatitelům používat přirozenější jazyk nad rámec tradičního vyhledávání žánrů nebo herců. Uživatelé budou moci vyhledávat obsah na základě specifičtějších kritérií, včetně nálady, uvádí Bloomberg. Mluvčí Netflixu MoMo Zhou pro The Verge potvrdil, že tato funkce je v současné době testována u vybraných uživatelů v Austrálii a na Novém Zélandu na zařízeních iOS.

Během hovoru o zisku za první čtvrtletí hovořil generální ředitel Greg Peters o důležitosti zlepšení objevování obsahu na platformě. Nová funkce vyhledávání je pro uživatele volitelná, což naznačuje, že Netflix při testování nejnovější funkce umělé inteligence zaujímá opatrný přístup. „Na tuto funkci je brzy a my jsme skutečně ve fázi učení této beta verze,“ řekl Zhou. Netflix oznámil 12,5% nárůst tržeb za první čtvrtletí a oznámil zisk ve výši 10,54 miliardy dolarů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.