Na konci roku 2000 byl Facebook rozvíjející se desktopovou webovou platformou s rostoucím výběrem her a aplikací třetích stran, včetně virální hry FarmVille. Jakmile se však iPhone a další mobilní zařízení staly populárnějšími, začalo se to měnit.



Sociální síť ovlivnila zejména uzavřená pravidla App Store společnosti Apple. Generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg v nedávném rozhovoru s Benem Thompsonem ze Stratechery krátce hovořil o tom, jak pravidla App Store omezovala Facebook. Konkrétně řekl, že Apple nedovolil Facebooku fungovat jako „platforma v rámci platformy“ na iOS a přispěl ke konci éry FarmVille: „Jak používání přecházelo z webu pro stolní počítače na mobilní, Apple v podstatě jen řekl: ‚Nemůžete mít platformu v rámci platformy a nemůžete mít aplikace, které používají vaše věci.‘ Hry a aplikace tvořily asi 20 % našeho podnikání – ale v podstatě to nemělo moc budoucnost.“

Apple však za tuto konkrétní situaci nemůže tak úplně. Na začátku roku 2010 se Facebook sám rozhodl zablokovat přístup k některým rozhraním API a provedl další změny zásad, které ovlivnily ekosystém her a aplikací na jeho platformě, v důsledku rostoucích ohledů na soukromí, bezpečnost a zákaznickou zkušenost. V posledních letech byl Facebook ovlivněn zavedením App Tracking Transparency od společnosti Apple, která omezila cílenou reklamu na iOS. Zuckerberg věří, že mobilní platformy jako iOS by měly být otevřenější, stejně jako desktopové operační systémy jako macOS a Windows.