V Apple se rozhodli pro vybudování své vlastní reklamní agentury. Toto rozhodnutí bylo pravděpodobně učiněno v návaznosti na agresivní reklamní kampaně od Samsungu. Zároveň chce Apple ukončit spolupráci s reklamními agenturmi jako jsou TBWA, Chiat nebo Day.
Přičemž s agenturou TBWA Apple spolupracuje úspěšně již více než 30 let. Ovšem ukazuje se, že celá záležitost není tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Server Bloomberg totiž nedávno poukázal na statistiku společnosti Ace Metrix, která sleduje popularitu jednotlivých reklam od Apple. A právě tato statistika poukázala na to, že reklamy, které vyprodukoval samotný Apple, jsou méně populární než reklamy, za kterými stojí reklamní agentury TBWA / Chiat / Day. Nejúspěšnější reklama Apple, s názvem „Chicken Fat“ získala skóre 611 bodů a i když to představuje značný úspěch, reklama má stále menší popularitu než dvojice reklam od TBWA a jeho divize Media Arts Lab. Jedná se o reklamy „From the Heart“ a „Gigantic“. Nejpopulárnější reklamou za poslední roky je však reklama na službu FaceTime z roku 2010, která získala skóre 696. Naopak s nejmenším úspěchm skončila reklamní kampaň „Your Verse“, která měla za cíl prezentovat, co dělají lidé s iPadem v různých částech světa. I když se jednalo o sérii několika reklam, ani jedna podle zjištění Ace Metrix nezískala hodnocení vyšší, než 600 bodů a značná část z nich má dokonce hodnocení nižší než 550.
Samsung v hodnocení dopadl o něco lépe.Velmi vysokou popularitu si získala reklama na Samsung Galaxy S5, ve které společnost prezentuje voděodolnost telefonu. Ta dosáhla hodnocení 739 bodů a jedná se již o druhou reklamu na telefony Galaxy, jejíž skóre je větší, než 700 bodů.
Samsung svěřuje své reklamy výhradně do rukou externí reklamní společnosti. Rob Siltanen, který se podílel na legendární reklamě „Here ‚s to the Crazy Ones“ tvrdí, že problémy s nízkou popularitou reklam od Apple může mít na svědomí právě snaha reprezentovat sama sebe: „Nejtěžší reklamy, na kterých jsem kdy pracoval, byly ty, které jsem dělal sám pro sebe. Je velmi obtížné získat potřebnou perspektivu na to, aby člověk udělal takovou reklamu správně. „