iFixit zveřejnil své tradiční rozebrání iPhonu 17 Pro, ve které se zaměřil na nové komponenty, především na chladicí systém s evaporační komorou a přepracovanou konstrukci baterie.



iPhone 17 Pro dostal nový čip A19 Pro, u kterého Apple využívá nový chladící systém. Ten přenáší teplo z čipu přes speciální komoru do hliníkového rámu telefonu.

  • Test s termokamerou: iPhone 16 Pro Max se při zátěži zahříval na 37,8 °C a začínal se zasekávat. iPhone 17 Pro Max zůstal na 34,8 °C a k omezení výkonu nedošlo.
  • Chladicí komora funguje díky mřížkové struktuře mezi dvěma deskami – voda u čipu se odpaří, pára kondenzuje na opačné straně a kapalina se vrací zpět.

Baterie v novém zásobníku

Další zásadní změna se týká baterie:

  • Baterie je nyní umístěna v kovovém zásobníku, který je přišroubován k hliníkovému rámu pomocí šroubů Torx Plus.
  • Pokud Apple začne prodávat baterie přímo v tomto zásobníku, výměna bude jednodušší – bez lepidla.
  • Kovové pouzdro baterii zároveň chrání a zvyšuje bezpečnost.

Odolnost a poškození

iFixit provedl i test odolnosti hliníkového rámu:

  • Nejvíce náchylná k poškrábání je plošina fotoaparátu.
  • Profesor David Niebuhr z Cal Poly vysvětlil, že se jedná o jev zvaný „spalling“ – ostrá hrana neumožňuje, aby se anodizovaná vrstva dobře přichytila, takže barva se snáze odře například při kontaktu s klíči.

Opravitelnost a komplikace

iPhone 17 Pro je podle iFixitu méně opravitelné zařízení než loňský iPhone 16 Pro:

  • Většinu oprav lze provádět pouze přes displej, nikoliv i ze zadní strany.
  • Výměna baterie, kamery nebo USB-C portu vyžaduje odstranění displeje.
  • USB-C port je navíc zajištěn 22 šrouby, což je podle iFixitu zdlouhavé.

Na druhou stranu je pozitivní, že Apple od prvního dne zpřístupňuje oficiální návody k opravám a při návrhu se snažil na servis myslet. Výsledkem je 7/10 bodů v iFixit hodnocení opravitelnosti, což je o něco méně než u iPhonu Air, ale stále relativně vysoké skóre.