Přestože šéf služeb Eddy Cue minulý týden potvrdil, že Apple „nemá v plánu“ vydat levnější předplatné Apple TV+ s reklamami, zbytek streamovacích služeb míří opačným směrem.



Podle nové zprávy z Variety totiž většina konkurentů agresivně rozšiřuje tzv. „reklamy při pauze“ – reklamy, které se zobrazí, když divák pozastaví film nebo seriál.

Pause ads: nový standard streamingu

Reklamy při pauze jsou čím dál běžnější. Zavádějí je téměř všechny velké streamovací platformy:

  • Peacock používá celoplošné reklamy při pauze už od svého spuštění.
  • Netflix zobrazuje při pauze reklamy přes půl obrazovky nebo přes celou obrazovku, často doplněné grafikou související s pořadem.
  • Warner Bros. Discovery (Max) testuje plnoobrazovkové reklamy při pauze po celém světě.
  • Disney+ zkoumá nový formát Pause+, kde se reklama rozšíří na celou obrazovku až po kliknutí na ovladač. Může nabídnout i interaktivní obsah, například kvíz nebo odeslání kupónu.
  • Amazon Prime Video už také nasazuje vlastní verzi reklam při pauze.

Podle Variety mají tyto reklamy vyšší míru zapojení uživatelů než klasické video spoty.

Apple: Reklamy do Apple TV nepatří

V kontrastu s trendem ostatních služeb Apple jasně říká, že reklamy do Apple TV nepatří. Eddy Cue v rozhovoru uvedl: „Nemáme žádné plány na zavedení předplatného Apple TV s reklamou.“ Apple se tak dál drží strategie prémiového zážitku – jednotná cena, žádné bannery, žádné pauzovací reklamy, žádné „sponzorované“ funkce.

Reklamy jako budoucnost streamingu?

Zpráva naznačuje, že konkurenční služby vidí v reklamách při pauze velký potenciál a hodlají je rozšiřovat. Pro diváky to znamená, že reklamy budou i nadále získávat nové formy — a často se nevyhnou ani předplatným. Apple TV je tak jednou z mála velkých služeb, která stále neobsahuje jakoukoliv formu reklamy.