Společnost OpenAI přidala do ChatGPT novou funkci Shopping Research, která uživatelům pomáhá najít vhodné produkty – od běžných domácích potřeb až po dárky. Jak Shopping Research funguje?



Uživatel ChatGPT jednoduše řekne, co hledá, a funkce klade chytré doplňující otázky, provádí hloubkový průzkum na internetu, zkoumá kvalitní zdroje a využívá kontext z předchozích konverzací. Výsledkem je osobní nákupní průvodce, který je aktuální a obsahuje doporučení s ohledem na porovnání produktů, omezení a kompromisy. Shopping Research je vhodná především pro kategorie s velkým množstvím detailů, například:

  • Elektronika
  • Kosmetika
  • Domácnost a zahrada
  • Kuchyně a spotřebiče
  • Sport a outdoor

ChatGPT automaticky nabídne Shopping Research, když položíte otázku týkající se nákupu, nebo jej můžete spustit přes „+“ menu. Během průzkumu můžete využít vizuální rozhraní pro zpětnou vazbu a upřesnit, co vás zajímá. Prozatím je možné po doporučení kliknout na stránky prodejců a dokončit nákup. OpenAI však plánuje, že v budoucnu bude možné provádět nákupy automaticky přímo přes ChatGPT. Funkce Shopping Research je k dispozici pro všechny přihlášené uživatele ChatGPT na plánech Free, Go, Plus a Pro. OpenAI zároveň pro usnadnění vánočních nákupů nabízí téměř neomezené použití.