Jony Ive udělal rozhovor s kurátorem muzea dizajnu v Londýně, Deyanom Sudjicom. O budoucnosti dizajnu o práci v Applu a o procesu návrhu dizajnu zařízení.
Jste to, co děláte
„To co děláme, svědčí o tom, kdo jsme. Lidé mohou cítit péči stejně jako nedbalost. Respektujeme se navzájem a nedbalost je pro nás osobně urážkou.“
Skvělé nápad začínají v rozhovorech
„Nejlepší nápady začínají v konvezaci. Malá změna na začátku návrhu definuje zcela odlišný výrobek na konci. Na začátku procesu je myšlenka, velmi křehká a jedinečná. Když je první fyzický koncept všechno se změní. Už to není exkluzivní, nyní se to týká mnoha lidí.“
Přestat rendenderovat a začít tvořit
„Mnoho vývojářů neví jak vytvořit koncept. Školy jsou drahé a koupit si počítač je mnohem levnější. Návrhy v CAD mohou vypadat lákavě ale konstrukce nemusí být dobrá. Je smutné, že po čtyřech letech nevytvořili jediný model. Lidé, kteří mají zkušenost v navrhování a výrobě, jsou ve velké výhodě.“
Udržujte svůj tým malý
V posledních 15 letech ani jeden z 18 designérů neodešel z Applu
„Rád pracuji v malém týmu. K dispozici mám pouze 18 z projekčního týmu. Nikdo nikdy neodešel.“
Kopírování není upřímná forma lichotky
„Osm let práce mohou být zkopírovány během šesti měsíců. Ukradený design je ukradený čas. Je to lichotivé? Ne.“
Odmítnout smysl
„Chcete-li vytvořit něco opravdu nového a inovativního musíte odmítnout smysl.“
Tvorba menších gadgetů je nevyhnutelná
Na Jonyho se svalila vlna kritiky za smršťování Apple zařízení, na svoji obhajobu se brání, že je to nevyhnutelný pokrok techniky.
„Je to náš stav: Když vidíte silnou fenomenální technologii, chcete, aby byla menší, levnější, lepší a spolehlivější.“
Pokud se vám to nedaří tak se nesnažíte
„Strávili jsme spoustu času uvnitř telefonu, ale 99% z vás nikdy neviděli a to protože je to správná věc.“
Nelište se, jen buďte jiní
„Být jiný je snadné, být lepší je těžší. Tvorbu něčeho jiného, často má často na starosti marketing a firemní agenda. Když změníte velké věci (jako displej nebo hlasové ovládání) udělejte to jinak.“
Pokud se vám nedaří tak
Neměli bychom se bát selhání, pokud neselháváme, nemůžeme se posunout dále. 80% všech věcí, které jsme vytvořili, nikdy nefungovalo. Pokud není něco dost dobrý, přestaňte s tím.“
Odmítněte více nápadů, než přijmete
„Existuje 9 zamítnutí pro každý nápad, který funguje.“
Dělejte dobré výrobky a peníze přijdou
„Naším zoufalým cílem je abychom vytvořili ty nejlepší produkty. Nejsme naivní. Věříme, že pokud budeme úspěšní a budeme dělat dobré produkty, které se lidem budou líbit. A věříme, že pokud se lidem líbí, koupí si je. Zjistili jsme jak postupovat efektivně. Víme, co děláme, takže vydělání peněz je už jen důsledek.“
https://https://www.youtube.com/watch?v=KggyHTY1mIA