Apple neobjevil se svojí službou Apple Music žádnou novou Ameriku, ale i tentokrát dokáže nabídnou více, než konkurence např. Spotify. Pojďme zabrousit do větších detailů této služby a jejich čísel. Apple stanovil po využití 3 měsíců služby zdarma následující ceny $9,99 pro jednotlivce, nebo $14,99 pro rodinu až s šesti členy.
Apple při této ceně bude muset ustoupit od svého zisku až k pouhým 30%. Převážnou většinu 58% si vezmou hudební vydavatelství a 12% pak poputuje k samotným umělcům a hudebním skupinám. Pokud budeme počítat základní cenu za jednotlivce 9,99$, tak vydavatelství získají 5,80$, hudebníci 1,20$ a Apple vydělá 3$.
Není tedy pravdou, že by Apple byl více konkurence schopný svojí cenou např. před zmíněnou službou Spotify, a měl tak nějaké interní výhody u vydavatelství pro exkluzivnější hudební materiál. Ostatně z toho byl právě Apple obviňován od všech konkurentů.