The Wall Street Journalapp-store-ios7-icon informoval o vyšetřování společností Apple, Google, Microsoft a Amazon italskými úřady, tyto firmy totiž mají údajně klamat zákazníky svými internetovými online obchody jako je iTunes App Store, Google Play nebo Amazon App Store.



V případě Applu se jedná o tzv. In-App nákupy, to obsahují aplikace, které jsou sice volně ke stažení, ale jejich nedohratelnost vyžaduje další platby přímo v aplikaci. Tento postup se nelíbí orgánům pro hospodářskou soutěž v Itálii. Podobné kroky dělala i samotná EU, ta ale našla cestu jak ochránit zákazníky před touto klamavou „free“ aplikací. Jednoduše obchody uvádějí, že se jedná o aplikaci obsahující In-App nákup, jako je tomu u Applu.

EU očekává v roce 2018 příjem z aplikací ve výši 63 miliard € a to pomocí daní, tento systém však ohrožuje „Freepremium“ nebo chcete-li „Free-to-Play“ model aplikací. Ovšem tento model už nyní tvoří 50% příjmu ze všech aplikací, proto EU dodává: “Spotřebitelé mohou být uvedeni v omyl tím, že si myslí, že je hra zcela zdarma a přitom nevědí dopředu, že hra je plná možností, jak v ní utratit peníze. Zdá se nám také, že je nedostatek informací o tom, jak vyloučit nebo omezit možnost in-app nákupů v dané aplikaci.”

Tato forma výdělku pro vývojáře se řeší hlavně kvůli ochraně peněženek rodičů malých dětí, které si hrají na iPadu v aplikacích a jednoduše odkliknou to co nemají, tomu ale zabraňuje i potřeba zadání hesla.

in-app nákup app store