Marketingová společnost IDC zveřejnila každoroční průzkum celosvětových prodejů tabletů za čtvrté čtvrtletí roku 2014. Srovnává v něm přední výrobce tabletů z hlediska podílu na trhu s tablety a celkový prodej tabletů u jednotlivých společností. Jablečná společnost tomuto žebříčku dominuje s patřičným náskokem od Samsungu, Lenova, ASUSu a Amazonu.
Během posledního čtvrtletí minulého roku prodal Apple 21,4 miliónů iPadů, což je o 17,8 % méně než ve stejnou dobu v roce minulém. Podobný pád postihl i Samsung, který z 13,5 miliónů prodaných tabletů v posledním čtvrtletí roku 2013 spadl na 11 miliónů prodaných tabletů v roce 2014. Zůstává tak na druhém místě za Applem.
Co se týče podílu na trhu s tablety, Apple zaujímá 28,1 %. To je téměř dvakrát více než Samsung. Všech pět vedoucích společností, kromě jedné, se oproti minulému roku zhoršilo. Vyjímkou je čínské Lenovo, které meziročně zvýšilo své prodeje a podíl na trhu s tablety o více než 9 %. Přehlednou tabulku si můžete prohlédnout níže.