Apple China Cina Čina Čína logo - iconDříve to bylo jednoduché. Apple potřeboval dvě věci k úspěchu. První věc byl trh, který byl ochoten zaplatit vyšší cenu za produkty od Applu a druhá věc byla země, ve které se budou produkty levně vyrábět. Tedy první podmínkou byly země v Americe a země v Evropě. Druhou část pak tvořila Čína. Představa, že by se Čína mohla stát největším trhem Applu byla neuvěřitelná. Nyní je ale vše jinak.



Čína už předstihla Evropu, za 4. kvartál získal Apple z Číny cca 12,51 miliardy dolarů (Toto číslo zahrnuje i Hongkong a Tchaj-wan) a z Evropy asi o necelé 2 miliardy méně, tedy asi 10,57 miliardy dolarů. 96% celkových příjmů z Číny tvoří příjmy z pevninské Číny. Mohlo by se zdát, že příjmy z USA jsou daleko napřed, asi 21,77 miliardy dolarů, ale je tu velké ale. Toto číslo je totiž kombinací jak pro Severní, tak i pro Jižní Ameriku. Brazílie se také stává důležitým trhem pro Apple.

Tempo růstu v Číně je neuvěřitelné. Apple zvýšil příjmy z Číny meziročně o dvě čtvrtiny. Růst ve 4. kvartálu byl v Číně  technicky 99%. Prodeje iPhonů rostou ještě rychleji než příjmy. Meziroční nárůst prodeje iPhonů v Číně je neuvěřitelných 120%. iPhone 6 je nyní nejprodávanějším smartphonem v Číně. iPhone 6 Plus se drží na 3. místě. Pokud bude tento růst pokračovat, do dvou let předčí příjmy z Číny příjmy z USA. To by znamenalo, že při 10. výročí uvedení iPhonu na trh, by byla Čína největším trhem Applu.

apple-shanghai

Zdroj: 9to5mac.com