Určitě se už každému z vás stala příhoda s iPhonem, kdy jste byli odhodlaní jít do prodejny a telefon reklamovat. Jednou z příčin a troufnu si říct, že nejčastější, proč vůbec lidé chodí iPhone reklamovat, je baterka – přesněji Lightning port.
Přesto ale může jít o planý poplach a váš miláček je možná v pořádku. Níže najdete několik rad, jak postupovat ještě předtím, než se vydáte iPhone reklamovat.
Úplně první věc, kterou můžete udělat, je zkusit jinou zásuvku. Ano, i to se může stát, a není to nic neobvyklého, že nějakou dobu nefunguje. Mám s tím podobný případ, kdy jsem iPhone chtěl nabít a nešlo to. Po návratu večer domů jsem to zkusil a iPhone se nabil.
Snad nejpravděpodobnější příčinou může být prach či jiná nečistota usazená v portu pro nabíjení. Jediná možnost je teda vzít párátko nebo malý nástroj pro vložení sim karty, který je v každém balení společně s návodem. Hned potom prach odstranit. Není se čeho bát, ovšem trochu opatrní byste být měli, aby nedošlo k poškození.
https://https://www.youtube.com/watch?v=izsUH5TGRaI
Dalším problémem, který řeší hodně uživatelů jablečných telefonů a tabletů, je špatný nabíjecí kabel. Nevím, jestli to bylo mnou nebo opravdu tak hloupým zpracováním, ale u svého předešlého iPhonu, jsem Lightning kabel kupoval skoro každý měsíc. Takže i toto může být problém. Zde máte hned několik řešení, jak to zjistit. Pokud máte jěšte jiné zařízení v rodině, je dobře zkusit kabel, jestli opravdu funguje i na ostatních zařízeních, případě opačné – nabít váš iPhone jiným kabelem. Na paměti ale mějte, že pokud se rozhodnete koupit nový Lightning kabel, mělo by se jednat vždy originální nebo označený samolepkou „Made for IPhone, iPod, iPad.
Poslední možností uvedenou v našem článku, je restart. Bude to možná znít zbytečně, ale právě restart mi pomohl před třemi dny, kdy se iPhone nechtěl nabíjet. Stačí tedy, když telefon vypnete a znovu zapnete – potom už jen stačí dát zařízení nabít.