Amazon již prožívá bitvy s Netflixem, Spotify a mnoha dalšími poskytovateli různého obsahu, nově se však pustil do ještě větší výzvy. Pronajímací gigant dnes totiž uvedl Amazon Video Direct, sdílecí platformu která pozvedá praporce proti samotnému YouTube.
YouTube byl už velmi úpěšný, když ho v roce 2006 koupila společnost Google. A stal se z něho ještě větší „mosntrum“. Nyní se totiž může chlubit více než 1 miliardou uživatelů a každý den mají videa více než 4 miliardy shlédnutí – a to chce amazon srazit dolů.
Amazon Video Direct, stejně jako YouTube, dovoluje uživatelům nahrávat videoobsah a získávat z něho licenční poplatky. Bude hostit jak „domácí klipy průměrného Honzy“, stejně tak jako obsah partnerů jako je Condé Nast, The Guardian, Mashable a Mattel.
Tvůrci videí budou mít možnost zpřístupnit svůj obsah prozatím v zemích U.S., U.K., Německu, Rakousku a Japonsku – avšak né všechny budou zdarma.
Uploadeři si budou moci vybrat, zda jejich videa budou dostupné zdarma pro každého a budou podporovány reklamou, nebo dostupné k pronájmu či zakoupení a nebo zpřístupněny pouze pro předplatitele. Ostatní mohou být ti, kteří si ročně platí $99 poplatek za Amazon Prime. To udělá z Video Direct více, než jenom platformu pro sdílení videí. Vytvořením takzvané „paywalls“ se stane Amazon také službou vhodnou pro prémiový obsah jako jsou TV pořady a filmy – společnost si však nárokuje velký kus z příjmů.
Stejně jako Aplhabet, mateřská společnost firmy Google, i Amazon si bude brát 45 procent příjmů z reklamy, které se budou objevovat v průběhu volně dostupný videí. Toto procento se navíc ještě více zvětší na 50 procent příjmů z obsahu, dostupného pro předplatitele či z pronájmu obsahu.
Nová služba od Amazonu, která je dostupná od dnešního dne v zemích výše zmíněných, příchází poté, co se Prime Video stalo více přístupné po zavedení samostatného předplatného, takže uživatelé již nebudou muset platit ročně za Amazon Prime, aby tak k němu získali přístup.