Obchodníci v Indii nejsou spokojeni s tím, jak Apple snižil u svého nového telefonů iPhone X marži, a to tím, že omezuje maloobchodní marže na zařízení o téměř 30 procent. Výsledkem je, že někteří prodejci v zemi – například Sangeetha Mobiles v Bengaluru, který vlastní 400 obchodů po celé Indii – přestali přijímat objednávky na iPhone X.
„Společnost Apple snížila marže na iPhone X z 6,5% na 4,5% u velkých maloobchodníků jako my, a pokud zákazník platí kartou, což je obvykle ten případ, marže se sníží na téměř 1,5 až 2%,“ Subhash Chandra, ředitel společnosti Sangeetha Mobiles, pro Economic Times.
Chandra poznamenává, že Apple již poskytuje nejnižší rozpětí mezi výrobci telefonů. Pro srovnání, značky jako Samsung nebo Xiaomi nabízejí více než dvojnásobek rozpětí, přibližně 12 až 15 procent. Společnosti jako Oppo a Vivo nabídnou ještě víc než to, aby se pokusily rozšířit svou přítomnost ve společnosti, ačkoli Apple to odmítl – a to navzdory své touze být na indickém trhu.
„Ono se snad očekává, že maloobchodní prodejce bude pro Apple pracovat zdarma – naše režijní náklady jsou kdekoli kolem deseti procent,“ pokračuje Chandra s odkazem na snížení marží v Indii.
Není jasné, zda se v ostatních zemích děje stejné stlačení cen maloobchodních prodejců, ale již dříve bylo oznámeno, že i přes vysokou cenu může Apple, díky drahým komponentům skutečně může na telefonu za iPhone X vydělat o něco méně.
Stejný vývoj nemají pouze omezené zásoby iPhonu X v Indii, ikdyž údajně získaly iPhony X s větší prioritou než Jižní Korea a Thajsko.