iOS se v posledních několika verzích dočkal vylepšení přístupu k tísňovým funkcím. Uživatelé teď mohou zavolat na tísňovou linku když stisknout tlačítko power pětkrát za sebou. Vypadá to ale, že funkce má i celkem závažný problém. Zvýšila totiž počet nechtěných hovorů na tísňové linky.



Telefonní operátoři záchranné služby v Elk Grove a oblasti Sacramento County v Kalifornii zaznamenali za posledních několik měsíců obrovský počet nechtěných hovorů na tísňovou, které přicházejí ze servisního střediska Applu, které se nachází právě v této oblasti. Zpráva zmiňuje, že operátoři zaznamenají každý den okolo 20 omylných hovorů na tísňovou linku 911. To ve výsledku znamená okolo 1600 hovorů od října minulého roku. Operátoři tvrdí, že celá situace začala právě v říjnu s uvedením iOS 11, iPhone 8 a později také X.

Svou roli na toto problému hraje pravděpodobně nová funkce v iOS 11, která umožňuje zavolat tísňovou linku podržením tlačítka power a současně jednoho z tlačítek ovládání hlasitosti. Tato funkce je u nových zařízení zapnuta automaticky.

Celá situace začíná znepokojovat nejen záchranné složky ale také místní policii. Policejní mluvčí Jamie Hudson k celé situaci řekl, že práv tyto nechtěné hovory berou velmi drahý čas v situacích, kdy je potřeba řešit opravdové tísňové případy.  „S každým příchozím hovorem vidíme lokaci volajícího. Díky tomu víme, že hovory přicházejí právě ze servisního střediska Applu.“

Apple ve svém prohlášení uvedl, že je servisní středisko plně zodpovědné za falešné volání a již pracuje s příslušnými státními orgány na odstranění tohoto problému tak, aby už se neopakoval.

Zdroj: 9to5mac.com