Společnost Spotify právě zveřejnila svůj finanční výhled na celý rok 2018 a říká, že do konce roku očekává, že bude mít mezi placenými odběrateli 92 až 96M uživatelů. Oproti tomu poslední známý počet odběratelů Apple Music je 36M.
„Předplatitele Premium služby definujeme jako uživatele, kteří dokončili registraci v aplikaci Spotify a aktivovali platební metodu pro prémiovou službu. Zároveň jsou to i registrované účty v našem rodinném plánu. Náš rodinný plán se skládá z jednoho primárního účastníka a až pěti dalších podúčtů, což umožňuje až šest předplatitelů na jeden předplatný rodinný plán. Odběratelé Premium služby zahrnují odběratele, kteří jsou aktivní do 30 dnů od zaplacení předplatného.“
I přes působivě znějící číslo by to znamenalo zpomalení nedávného růstu. Výnosy vzrostly o 39% v roce 2017, ale společnost očekává, že letošní růst bude v rozmezí 20-30%.
Společnost také tvrdí, že bude i nadále přinášet značné ztráty, i když očekává, že tento rok bude bodem, kdy začnou tyto ztráty klesat. Roční provozní ztráty společnosti Spotify ročně rostou: 98 milionů EUR v roce 2013, 191 milionů EUR v roce 2014, 235 milionů EUR v roce 2015, 349 milionů EUR v roce 2016 a 378 milionů EUR v roce 2017. Ztráty společnosti nesouvisí s nedávným odhalením, že dva miliony uživatelů používali pirátskou verzi, která jim umožnila poslouchat zdarma bez reklam.