Po dlouhá léta Facebook i Google s úmyslem pomoci ve zpravodajství s reklamou, tuto reklamu nahrazují vlastní cílenou reklamou, a tak zpravodajství podporuje jen málo. Věnuje se práci, jíž by se měli věnovat právě zpravodajci.



Po skandálu Cambridge Analytica už většina lidí nevěří v digitální bezpečnost soukromí, no a v tom boduje Apple se svým Apple News. Zatím co Google a Facebook mají cíl nahromadit z reklam co nejvíce financí, Apple vyvinuli svoje iOS News se stejným cílem jako App Store a iTunes – obklopit své zákazníky cenným bohatým obsahem, a to atraktivním způsobem.

Apple získává publikační nástroje od novinových aplikací v systému iOS 9. Jednotlivé společnosti se mohou s Apple dohodnout na spolupráci – zpeněžení a prezentaci své práce na Apple News, nebo na využívání své vlastní reklamní technologie.

Tato forma spolupráce se stává čím dál více atraktivní. Zvláště pak po ostudě Facebooku a Cambridge Analytica.

Zdroj: appleinsider.com