Nový singl „Call Out My Name“ od Weeknd byl streamován 6 milionkrát během prvních 24 hodin po vydání na Apple Music v pátek 30. března. Jak uvedl The Verge, čísla Apple Music jsou impozantní vzhledem ke kontextu reklamního tlaku společnosti Spotify na nové album The Weeknd „My Dear Melancholy„.



V pátek vydal Spotify dvě exkluzivní videa z alba, z nichž jeden byl „Call Out My Name“. Weekend označil také Spotify v několika příspěvcích na Instagramu zaměřených na nová videa. Přesto Apple Music v pátek porazil Spotify a celkově pomocí Apple Music bylo streamováno více než 26 milionkrát celé album My Dear Melancholy. Zatímco Apple Music není dominantní službou, pokud jde o předplatitele, rychle se stává vůdcem, pokud jde o angažmá – přinejmenším pokud jde o největší světový žánr – a to nelze přehlížet.

V březnu roku 2017 album interpreta Drake „More Life“ bylo streamováno o 29 milionů vícekrát na Apple Music než na Spotify v prvních 24 hodinách. Pokud jde o placené předplatitele, společnost Apple Music měla od března 2018 celkem 38 milionů uživatelů a Spotify měla od února 2018 71 milionů. Spotify má také bezplatnou verzi aplikace, která obsahuje reklamy, po celém světě má více než 159 milionů uživatelů.

Zdroj: macrumors.com