Podle nové zprávy od The Wall Street Journal, Apple ve výsledcích vyhledávání v App Store řadí přednostně své vlastní aplikace nad konkurenčními. Apple však tvrdí, že testoval vyhledávání a že tomu tak není.



The Wall Street Journal říká, že aplikace společnosti Apple byla na prvním místě ve více než 60% výsledcích základních vyhledávání, jako jsou například mapy. Na druhé straně aplikace Apple, které společnosti generují příjmy, jako jsou Hudba a Knihy, byly na prvním místě v 95% vyhledávání. V reakci na tato zjištění provedla společnost Apple tento měsíc vlastní testy, aby zjistila, kde jsou její aplikace umístěny v porovnání s ostatními. Společnost neposkytla podrobnosti, ale uvedla, že některá vyhledávání přinesla odlišné výsledky a aplikace Apple se neumístily jako první.

Apple také vypracoval technologii strojového učení, kterou používá k hodnocení výsledků vyhledávání v App Store, a řekl, že algoritmus funguje stejně pro všechny aplikace v App Store, včetně jeho vlastních. Apple říká, že používá 42 faktorů k určení, kde se aplikace řadí ve vyhledávání, ale udržuje vzorec v tajnosti, aby udržel stejné podmínky pro vývojáře a zabránil manipulaci s výsledky. Čtyři faktory, které nejvíce ovlivňují hodnocení, jsou podle společnosti počet stažení, hodnocení, relevantnost a chování uživatelů. Chování uživatelů, které je podle Apple nejdůležitějším faktorem, zahrnuje, kolikrát uživatelé vyberou aplikaci po vyhledávání a také ji stáhnou.