Rozsáhlá zpráva od Business Insider uvádí, jak marketingový startup Hyp3r dokázal využít mezery Instagramu k získání neuvěřitelného množství informací o uživatelích. Hyp3r využil chyb konfigurace, ale rovněž i laxního dohledu ze strany Instagramu.



Hyp3r se popisuje jako marketingová platforma využívající polohy uživatelů. To znamená, že se primárně zaměřuje na sledování příspěvků na sociálních médiích, které obsahují údaje o poloze. Jakmile tyto údaje schromáždí, umožňuje svým zákazníkům cílit na tyto uživatele pomocí relevantních reklam.

To však marketingové společnosti nestačilo, takže se pokusila o zneužití dat. Společnost získala přístup ke všem zveřejněným fotkám i bez označení polohy. Rovněž si společnost ukládala veřejné Stories, které uživatele nahráli. Hyp3r získal i jiné informace o uživatelích, které tak kombinoval s údaji o poloze.

Zdroj: 9to5mac.com