Uživatelé 16 populárních aplikací pro iOS a Android tvrdí, že pokud již nebude k dispozici bezplatná verze, jsou ochotni zaplatit měsíční předplatné těchto populárních aplikací.



WhatsApp je aplikace, za kterou by většina uživatelů raději zaplatila, než se jí vzdala, zatímco YouTube byla aplikace, za kterou by byli ochotni zaplatit nejvyšší poplatek za předplatné. Průzkum společnosti McGuffin s 2 000 spotřebiteli zjistil, že 89% uživatelů WhatsApp by zaplatilo měsíční předplatné, pokud by služba již nebyla k dispozici zdarma. Průměrná částka, kterou uživatelé uvedli, že budou ochotni zaplatit, byla 2,38 dolarů/měsíc. Pokud jde o částku, kterou by byli lidé ochotni zaplatit, YouTube dosáhl vrcholu.

Prvních pět aplikací, za kterou jsou lidé schopni zaplatit nejvíce:

  • YouTube (72%): 4,20 dolarů/měsíc
  • Google Maps (78%): 3,48 dolarů/měsíc
  • Disk Google (79%): 3,31 dolarů/měsíc
  • Facebook (64%): 2,92 dolarů/měsíc
  • LinkedIn (79%): 2,84 dolarů/měsíc

Aplikace FaceTime obsadila šesté místo v žebříčku. Asi 79% uživatelů by bylo ochotno zaplatit měsíční předplatné s průměrnou hodnotou 2,78 dolarů/měsíc. McGuffin poté zjišťoval, kolik by jednotlivé společnosti vydělali. Pro sestavení výnosů byli použity nejnovější veřejně dostupná data od každé společnosti s ohledem na roční příjmy z reklamy a počet aktivních uživatelů měsíčně (zdroje dostupné na vyžádání). Poté byl vytvořen přehled měsíčních uživatelů na platformu na základě toho, jaké procento uživatelů uvedlo, že za danou aplikaci nic neplatí. S tímto novým počtem uživatelů byl vynásoben průměrný měsíční poplatek stanovený uživateli a poté 12 měsíci, aby vyšel plánovaný roční příjem. Poté se ukázalo, které aplikace by teoreticky přinášely největší procentuální zisky přechodem z reklam na předplatné.