Okresní soud USA v San Jose dnes potvrdil soudní žalobu, která obviňuje Apple z používání repasovaných produktů jako náhradní zařízení, pokud máte zaplacený AppleCare a AppleCare+, a to i přesto, že slibuje spotřebitelům nové zařízení.



Soudní žaloba proti společnosti Apple byla poprvé podána v červenci 2016 zákazníky v Kalifornii, kteří byli nešťastní, že jejich iPhony a iPady byly nahrazeny repasovanými zařízeními. Vicky Maldondo a Joanne McRight, tvrdí, že rozhodnutí společnosti Apple nabízet repasovaná zařízení porušuje její vlastní podmínky AppleCare a zákon o zákonných opravných prostředcích pro spotřebitele. Přitom Apple slibuje uživatelům výměnu za zařízení nová. „Nové“ je zařízení, které nebylo nikdy použito nebo dříve prodáno a obsahuje nové části. Slovo „repasované“ se v podmínkách AppleCare+ objeví pouze jednou, přestože tištěná brožura je dlouhá 33 stran. Žalobci chtějí náhradu pro uživatele, kteří si zakoupili AppleCare nebo AppleCare+. Advokátní kancelář uvádí, že zákazníci společnosti Apple, kteří zaplatili za AppleCare by měli obdržet nová zařízení.