Oblíbenost Apple v Číně klesá, společnost klesla z 11. místa v roce 2018 na 24. místo v letošním roce, pravděpodobně v důsledku nedávných rozhodnutí americké vlády. Žebříčky sestavuje každý rok společnost Prophet.
Uživatelé měli hodnotit společnosti podle toho, jak moc jsou pro ně důležité. „V Prophet věříme, že nejsilnější značky jsou ty, které jsou pro uživatele důležité a mění jejich životy. Dotazovali jsme téměř 13 500 čínských zákazníků na 258 společností napříč 27 průmyslovými odvětvími, abychom si vytvořili obrázek toho, která společnost je pro uživatele nejdůležitější.“ Sedm z deseti nejlepších společností v tomto roce byly čínské. Výjimkou byly Android, Intel a Audi.
Čínští spotřebitelé dychtí po podpoře místních značek, kterých je velká spousta. Jak čínské společnosti stále více rostou, lidé i podniky jsou sebevědomější a ambicióznější. To potvrdil také spor Trumpovy administrativy s Čínou, která uvalila 25% dovozní clo na obrovskou škálu čínských výrobků vstupujících do USA a na Huawei uvalila černou listinu na vývoz. Dovozní clo se však také vztahuje na Mac, Apple Watch, AirPods (a všechna bezdrátová sluchátka Beats) a HomePod. Pro iPhone bude dovozní clo platit od 15. prosince spolu s téměř všemi ostatními produkty Apple.