Společně s iOS 13 Apple vydal Apple Arcade, novou herní službu, která poskytuje neomezený přístup k novým a exkluzivním hrám. O necelé dva týdny později společnost Google vydala svou vlastní herní službu s názvem Google Play Pass.

V dnešním článku si tyhle dvě herní služby porovnáme. Obě stojí 4,99 dolarů měsíčně. Apple nabízí měsíční zkušební verzi zdarma, zatímco službu Play Pass si můžete vyzkoušet zdarma na deset dní, první rok ji můžete získat za cenu 1,99 dolarů měsíčně. Ačkoli jsou ceny podobné, obě služby jsou zcela odlišné. Apple Arcade nabízí nové a exkluzivní hry, z nichž některé byly financovány společností Apple, zatímco Play Pass obsahuje starší hry. Play Pass obsahuje populární hry jako Stardew Valley, Reigns, Star Wars Knights of Old Republic, Terraria a další, ale problém se staršími hrami spočívá v tom, že mnoho lidí je již hrálo. Play Pass neobsahuje pouze hry, najdete v ní také aplikace. AccuWeather, Pic Stitch, ISS HD a Tunable jsou některé z nich.

Apple Arcade obsahuje pouze hry, ale všechny hry jsou nové a exkluzivní pro Apple Arcade. Google uvádí, že služba obsahuje stovky aplikací a her a další budou přidávány každý měsíc. Apple Arcade byla spuštěna s přibližně 60 hrami a společnost Apple také slibovala nový obsah každý měsíc. Obě služby nabízejí offline hraní, takže není nutné připojení k internetu. U obou služeb je obsah bez reklam a neobsahují ani žádné nákupy v aplikaci. Apple Arcade byl spuštěn ve více zemích po celém světě, zatímco Play Pass je v současné době omezen pouze na USA. Jedním z dalších aspektů, které stojí za zmínku, je soukromí. Apple konkrétně zmiňuje ochranu soukromí a říká, že uživatelé si mohou vybrat, zda budou sdílet data, zatímco Google neuvádí nic o soukromí ani sdílení dat.